Хто намагається довести до банкрутства лісгоспи і навіщо Верховна Рада дозволила експорт дров?

0 641

Свої голоси за нього віддало 246 народних депутатів, прийнявши законопроект «Про збереження українських лісів і запобігання неналежному переміщенню необроблених лісоматеріалів».

Насправді Верховна Рада підтримала поправки президента до законопроекту про незаконний вивіз лісоматеріалів, що встановлює жорстку криміналізацію контрабанди лісу-кругляку і обмежує внутрішнє споживання необробленого лісоматеріалу 25 млн куб. м в рік. Про це пише  політичний аналітик Олександра Решмеділова.

Петро Порошенко пропонував ввести захисні заходи, спрямовані на збереження лісів.

Правки президента передбачали скасування заборони на експорт дров, яку депутати додали при проходженні законопроектом другого читання.

На подолання вето президента голосів в залі недостатньо, тому комітет змушений був погодитися на поправки глави держави.

Щоправда, перед голосуванням парламентарії виключили із зазначеного закону норму, яка передбачала заборону терміном на вісім років на вивезення дров.

Тепер переміщення або приховування необроблених лісоматеріалів через кордон поза митним контролем тягне за собою покарання у вигляді позбавлення волі від трьох до п’яти років.

А незаконна рубка, яка спричинила істотну шкоду, транспортування, зберігання і збут незаконно добутої деревини тягне за собою штраф у розмірі 1-1,5 тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів або арешт до 6 місяців, або обмеження волі до 3 років, або позбавлення волі на той самий строк.

Такі ж дії на території заповідників або природно-заповідного фонду караються штрафом в 1,5-2 тисячі неоподатковуваних мінімумів або позбавленням волі на 3-5 років, такі ж дії, якщо вони спричинили тяжкі наслідки, тягнуть за собою позбавлення волі на 5-7 років з конфіскацією майна.

Для державних лісових підприємств експорт дров є основним джерелом валютних надходжень, за рахунок чого утримуються лісові господарства.

У разі заборони експорту дров лісопереробні підприємства можуть повністю зупинитися, а лісові господарства – залишитися без фінансування.

Так само варто відзначити, що проблем в лісовій галузі,  до зупинки більшості деревообробних підприємств в Україні, додав Закон України від 10 липня 2018 року №2497-VIII «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законів України щодо стимулювання створення та діяльності сімейних фермерських господарств », до якого була внесена поправка, яка передбачає земельний податок на всі лісові землі України. Історія просування закону була доволі таки заплутанною.

Прийняли його під час інформаційної тиші, влітку.

Спеціально в назві зробили акцент щодо підтримки сільгоспвиробників, а за фактом завуалювали нове фіскальне навантаження для лісових господарств.

Цей додатковий податок може стати «останньою краплею терпіння», адже крім нього лісгоспи справно платять ренту на деревину, яка сплачується з вирубки, податок на прибуток, податок на додану вартість, соціальні збори тощо.

Тепер ще доданий податок на землю, на якій ростуть дерева. Що надалі – податок на кисень, який могли б ці дерева виробляти?

Податок на дощ, вітер або посуху ?! В результаті це спричинить подорожчання деревини в 1,5-2 рази.

Схоже, що досвідчені ділки намагаються довести до банкрутства лісгоспи через нездатність останніх платити весь цей податковий букет.

Комусь вочевидь вигідно продемонстувати їхню фінансову неспроможність – і під контроль збанкрутілу сферу.

У фіналі спокійно «допиляти» галузь і на свій розсуд поділити серед своїх.

Новим податком будуть обкладатися всі захисні ліси південних і східних областей Степової та Лісостепової зон, які вже і так останні три роки знаходяться без бюджетної підтримки, де звільнилося 50% працівників, а площа лісових пожеж  щороку збільшується.

Така політика призведе до необхідності оподаткування земель, які знаходяться в стадії створення деревостанів, або на яких ростуть насадження до сорокарічного віку, і з яких неможливо отримати деревину, придатну для реалізації.

За новими правилами цим податком будуть обкладатися ліси з обмеженим лісокористуванням – в заказниках регіонального та місцевого значення, інших об’єктах природно-заповідного фонду.

При загальному обсязі реалізації майже 14 млрд грн до 2017 року, загальна сума податків та інших обов’язкових платежів підприємств лісового господарства – понад 5 млрд грн.

Додатковий земельний податок додати до цієї суми від 3 до 10 млрд грн, залежно від рішення місцевих громад.

Через високу вартість деревини більшість підприємств деревообробної промисловості буде зупинено, а тому припинять роботу і лісогосподарські підприємства.

Значно може збільшитися вартість утримання мисливських господарств.

Такої системи оподаткування, як передбачено цією поправкою, з урахуванням інших податків, що вже сплачуються, немає в ЄС і розвинених країнах світу.

Читайте:Українські ліси обдеруть до нитки, а потім продадуть?

Для виправлення ситуації негайно варто вжити необхідні для розвитку лісового господарства законопроекти, і скасувати внесені зміни до законодавства.

В іншому випадку, нововведення просто шкодитимуть українській економіці.

Панове депутати, уважно читайте все, за що голосуєте.

Не забувайте про принцип – сім раз відміряй і лише потім ріж.

Джерело:glavnovosti.com

Коментарі
Loading...