Київський школяр запатентував нешкідливий спосіб утилізації шин

Київський школяр Данило Коваленко винайшов спосіб утилізації шин, який не шкодить довкіллю. Хлопець вже запатентував свій винахід і мріє таким чином вирішити проблему утилізації подібних виробів, пише Ресурс з посиланням на Еспресо.

Утилізація шин по-київськи

Київський школяр Данило Коваленко винайшов спосіб утилізації шин, який не шкодить довкіллю. Хлопець вже переміг у всеукраїнському конкурсі винахідників та отримав пропозиції з-за кордону

Опубліковано espreso.tv Пʼятниця, 2 серпня 2019 р.

Автомобільна шина не схильна до біологічного розкладу, це легкозаймиста. Важливим нюансом є те, що більше 80% всіх шин в світі виготовлені з синтетичного каучуку. Його в свою чергу виготовляють з нафти. А нафта, як відомо, не поновлюваний ресурс.

Місця скупчення зношених шин є екологічно неблагополучні зони. Тут присутній високий ризик виникнення пожеж, виникає сприятливе середовище для проживання гризунів, комах, різних вірусів. Такі зони несприятливі для флори. В результаті взаємодії гуми з водою виходять різні токсичні сполуки.

Переробка гумових покришок є актуальною проблемою в багатьох країнах світу. Скрізь ця проблема вирішується по-різному, одне з найпопулярніших – піроліз і обробка озоном. Після обробки озоном гума перетворюється на крихту, яку використовують  у якості палива на потужних виробництвах, а також використовують для облаштування стадіонів, бігових доріжок, майданчиків.

У Франції, наприклад, майже половина використаних автомобільних покришок відновлюється або використовується повторно. Решта ж використовуються в дорожньому покритті, спалюються для отримання енергії або застосовуються в портах.

В Японії переробка здійснюється так: велика частина спалюється за допомогою піролізу з метою отримання енергії, а менша – використовується як вторсировину.

В Англії ж спалюється за допомогою піролізу лише третина зношених шин, а решта – відновлюються.

Кількість не перероблених зношених покришок становить:

  • США – 2,8 мільйона тонн
  • Європі – 2,5 мільйона тонн

У 1999 році Європейська Рада затвердила Директиву, згідно з якою з 2003 року заборонено спалювання використаних покришок. У Великобританії і США будуються електростанції, на яких зношені автомобільні покришки використовуються в якості палива.

Читайте також: Україна в десятці по кількості сміття на жителя

У розвинених країнах переробка є важливим сектором економіки. Згідно з німецькими законами, вивезення зношених шин на звалище є вкрай небажаним. Також в США не можна просто викинути стару шину – це переслідується законом.

Отже, вторинне використання  шин є  покищо найбільш прийнятним способом переробки, але якщо він ще й екологічний, як винахід Данила Коваленка, то має можливість “обігнати”  усі  інші, стати найоптимальнішим способом утилізації.

Коментарі
Loading...