Одним із способів підняття танкера «Делфі» розглядають порізку судна.
Про це повідомили під час брифінгу у ДП «Адміністрація морських портів України» (АМПУ).
Нині профільні фахівці обговорюють усі можливі способи, а також екологічні наслідки у разі розрізання судна.
«Обговорюється – це буде суднопідіймання чи інший спосіб», – прокоментував в. о. директора АМПУ Олександр Голодницький.
За його інформацією, ця іноземна компанія зобов’язується прибути з трьома контейнерами своїх бонів, які повинні мінімізувати забруднення акваторії. Потенційний підрядник повинен буде пройти узгодження, в тому числі в трьох профільних наукових установах, забезпечити страхування третіх осіб, зокрема одеської громади, – на випадок екологічної загрози. Ці нюанси також впливають на суму, яку може запросити та чи інша компанія-виконавець, пише УНІАН.
ДСНС України має підтвердити, що ситуації з «Делфі» присвоєно статус надзвичайної. У такому випадку процедура визначення підрядника, підписання договору можуть пришвидшитися.
Нагадаємо, що танкер “Делфі” зазнав аварії у листопаді 2019 року поблизу одеського пляжу “Дельфін”. До 31 березня судновласник зобов’язався прибрати судно, з якого через корозію стали витікати нафтопродукти, забруднивши Чорноморське узбережжя. Пізінше фахівці вирішили підняти судно, але спроба завершилась невдачею через розрив тросів.
23 липня в АМПУ оголосили тендер на роботи з евакуації «Делфі», кінцевий термін подачі пропозицій – 28 серпня, вартість – майже 24 млн 682 тис. грн.
26 липня під час екстреного засідання комісії з техногенно-екологічної безпеки та НС Одеської ОДА ухвалено рішення про визнання ситуації з «Делфі» надзвичайною. Судновласнику відмовили у продовженні робіт.